Mindfulness

Het nu… Wat nu?

De training is geen quick fix, waarin je leert je hoofd leeg te maken.

De mindfulnesstraining helpt je om zicht te krijgen op je eigen reacties en patronen vanuit een houding van vriendelijkheid. Zonder oordeel.

Er kan vreugde zijn en ontspanning, er kan ook pijn zijn of stress. Hoe ga jij ermee om?
Wat nu als het pijn of stress is waarvan je niet weet wanneer het stopt?
Wat nu als het grote vreugde is waarvan je weet dat het ook een einde kent?

Wanneer je je volle aandacht hebt voor wat je doet, betekent dat ook een loslaten van andere dingen. Dit is bijvoorbeeld het loslaten van de gedachte of het lichamelijk ongemak waardoor je afgeleid wordt. Door aandacht te hebben voor hoe het nu is, hoeven we niet rond te hangen in het verleden of hard op weg te gaan de toekomst tegemoet. Maar hoe leef ik dan dit moment?

Tijdens de wekelijkse bijeenkomsten oefenen we samen en is er een deel theorie. Na elke les ontvang je oefeningen waar je thuis mee aan de slag gaat. De tijdsinvestering is 1 uur per dag. Hier tijd voor maken is minstens zo belangrijk als de wekelijkse bijeenkomst, omdat je in de praktijk echt gaat ontdekken wat het toepassen van mindfulness voor jou doet.

Informatie

Locatie : Dorpshuis Schaarsbergen
Tijd : 7:00
Datum : do 17 feb. 2022
Extra informatie

Met een mindfulnesstraining ga je door middel van verschillende oefeningen jezelf trainen in aandacht. Daardoor ga je je patronen herkennen en oefen je jezelf om aandacht te hebben voor wat je aan het doen bent.

Terug naar activiteiten